Der jo ingen regler for, hvordan man bør opføre sig i hinandens kommentartråde under vores Facebookopslag – længe leve valgfriheden. Men, for at der ikke skal være misforståelser og for, at læsere af mine opslag ved, hvad mine holdninger er, så har jeg lavet dette blogindlæg.
Dem, som har fulgt mig længe ved, at jeg plejer at sætte en stor ære i at give emojier og svare på kommentarer og ikke mindst få blokeret de profiler, som opfører sig som de største båthorn. Jeg forsøger stadig at gøre lidt rent i kommentarerne på de nyeste opslag, men jeg responderer ikke så meget, som jeg gjorde før. Jeg forsøger at få læst alle kommentarerne, men jeg sparer ellers på ressourcerne og bruger i stedet krudt på at følge med i nyhederne på de alternative kanaler, for derefter at skrive opslag efter bedste evne, hvor jeg forsøger at sætte de indhentede informationer ind i en så forståelig kontekst som muligt.
Det vil sige, at jeg altså delvis skriver ’aktualitetsopslag’ om, hvad jeg støder på af informationer i denne opvågningstid. Men jeg deler også af min egen viden i forhold til den åndelige, energimæssige og spirituelle side af opvågningen.
Jeg har udført dette arbejde i over 10 år, og jeg er stærk tilhænger af, at vi deler vores viden gratis med hinanden. Jeg sætter derfor stor pris på emojis, kommentarer og delinger – for det er jo det brændstof, som har holdt mig kørende så længe.
Jeg elsker at høre om dine egne erfaringer relateret til det emne, jeg skriver om i opslaget. Men jeg er ikke så vild med, at man skriver sine egne holdninger, opskrifter, løsninger eller links omkring opslagsemnet – det ser jeg helst, at man skriver på sin egen væg. På min væg er det mine perspektiver, som deles. Og jeg har deltaget i vanvittig mange diskussioner siden 2020, men jeg gør det stort set ikke mere. Derfor er mine opslag ikke til debat – de er til oplysning og inspiration.
Der var for nyligt en, som skrev en kommentar om, at mine opslag nogle gange var til morskab for ham – på den gode måde. Og det blev jeg rigtig glad for at høre, for jeg er et alvorligt menneske, men jeg forsøger netop at krydre mine opslag, og hvis det kan more nogen, så er det fantastisk. Men dem, som laver grineemojier af selve opslaget, de lever i faren for at blive blokeret. Man kan meget vel synes, at det er hylende morsomt, at jeg skriver opslag om kendte, der har iscenesat siden egen død, men altså stadig lever. Det skal jeg ikke blande mig i. Men, man skal ikke fortælle mig det ved at give mig en grineemoji, så risikerer man at gå glip af mine fremtidige guldkorn.
Du meget velkommen til at stille spørgsmål i kommentarerne, så skal jeg se, om jeg har lavet et tidligere opslag, som kan besvare dit spørgsmål eller, om der er andre links, jeg kan finde til dig. Ingen spørgsmål er for dumme – det værste du kan risikere er, at jeg ikke svarer. Og, hvis andre latterliggør dig i kommentarerne, og jeg ser det, så bliver kommentaren slettet og skriveren bliver blokeret. Men det er altid bedst, hvis du selv prøver at søge på min Facebookvæg eller min hjemmeside for at se, om der ligger informationer om det emne, du spørger til.
Og til sidst vil jeg sige, at hvor meget jeg end er tilhænger af gratis vidensdeling i denne opvågningstid, så er jeg dog ikke indædt modstander af at tage imod donationer, hvis du har mønter i lommen, du ikke ved, hvad du skal bruge til. Eller, hvis du føler dig så beriget af mine ord, at du har behov for at give igen. Så modtager jeg meget gerne donationer på 20601558 via mobilepay – intet beløb er for lille, intet er for stort – men, du skal ikke føle dig forpligtet.
🌸